Wednesday, August 20, 2008

Cerita Ibu Yang Malang

Cerita ini cerita benar yang saya peroleh dari seorang rakan ketika melawat ibu yang sakit di hospital.Kisah berkisar kepada seorang pesakit perempuan yang berada berhampiran dengan katil ibu saya yang sakit.Sedang saya duduk menjaga ibu ditepi katil telinga saya mendengar perbualan misi dan rakan saya tentang ibu tua berkenaan.Katanya perempuan itu mempunyai lima orang anak tiga lelaki dan dua perempuan.Sejak dia sakit anak sulungnya hanya datang melihat tak sampai lima minit lantas terus bergegas balik.Kata ceritanya anak sulung berkenaan sebenarnya anak kesayangan ibu tersebut tapi malang sikap anaknya yang pertama itu tidak mengenang budi.Walaupun sakit,ibu berkenaan selalu memuji dan bertanyakan anak sulungnya itu walaupun anak yang kedua sentiasa berada di sampingnya seperti tidak dihargai gayanya.

No comments: