Sunday, August 17, 2008

Cerita Seorang Lelaki Ori

Assalamualaikum,hari ini saya nak menulis sedikit tentang cerita benar dari hati seorang lelaki tulis seperti saya.Tentu kaum hawa akan tersentuh sedikit hatinya jika membaca tulisan saya ini.Kalau begitu halnya saya mohon kemaafanlah ye..!!!Sebut sahaja lelaki tulis atau origanal tentulah ia akan berhasrat untuk mengahwini lebih dari seorang perempuan,mungkin dua,tiga atau empat dalam masa yang sama.Bagi seorang perempuan pula hal ini sangat-sangat menggeramkan walaupun begitu tidak semua perempuan berjiwa malang seperti itu malah masih ada isteri yang meminta suaminya berkahwin lagi kerana dia ingin bermadu untuk memperoleh janji Allah di Syurga.Salah seorangnya isteri saya la tu...dan yang peliknya apabila seorang isteri bersikap sedemikian saya menjadi sangat berhati-hati untuk mencari perempuan yang hendak dijadikan isteri kedua.Cuba anda bayangkan hampir 17 tahun isteri saya bertanya tentang "Bila dapat madu ni bang...???"Maka saya menjawab "Abang pastikan madu yang sayang inginkan tidak beracun.Selagi abang tak jumpa madu yang tulin untukmu maka abang tidak akan ambil madu sewenang-wenangnya kerana abang inginkan kebahagian dunia dan akhirat".Pernah satu ketika dulu saya bertemu perempuan yang jiwannya seiras isteri tersayang saya ini,hampir terjadi perkahwinan tetapi semasa isteriku ini meminangnya ayah kepada perempuan itu tidak bersetuju walaupu anaknya dan isteriku telah bersetuju bermadu.Saya tidak meneruskan hasrat walaupun tiga hati terguris iaitu saya,isteri solehah saya dan perempuan mulia itu.Sebab saya tidak akan berkahwin dua,tiga atau empat sekiranya perjalanan perkahwinan itu tiada restu wali perempuan.InsyaAllah akan tiba masanya saya akan mendapat isteri solehah kedua.

1 comment:

mrseja84 said...

memang isterimu brstuju kau kwin lg satu,dia kejar ganjaran Allah,mmg dia rela..tp tipula dia kalau x sakit hati bila tgk kemesraan suami sndiri dengan bini no.2,apa tah lg tidur bersama pun kna tunggu giliran.tak bebas nk brsama suami smuanya kena kongsi kena tggu giliran jgk..kata poligami bole tp janji adil.bg aku duit bole adil tp soal masa,hati dan kasih syg mesti ada tak adilnya.soal d bilik tidur pulak,mungkin isteri kata dia tak kisah.tp tipula bila dia berkehendak sex tiba2 waktu itu suami x da.dan pulak terbyg suami tgah sedap main dgn isteri yg 1 lg.bg sya itu x adil!