Monday, August 4, 2008

Cerita Pengetua dan Guru

Waktu ini saya sedang duduk dipondok depan sebuah sekolah rendah di Raub Pahang kerana sedang menunggu anak yang belajar kelas malam.Memang bagus juga guru di sekolah ini,buat kelas malam untuk pelajar UPSR tahun 2008 .Sedang saya duduk ni saya pun bukalah yang sentiasa saya bawa kehulu-kehilir dan saya guna internet tanpa wayar digi,pakai line handphone aje.Teringat saya nak buat satu blog tentang cerita-cerita masyarakat yang saya lalui setiap hari,memang sangat banyak tapi cerita yang pertama ini saya nak kongsi dengan tuan-puan berkaitan hal Pengetua sekolah Menengah dengan gurunya.Pengetua ni selalu poteng sekolah tapi apabila dia datang dia suka mencari kesilapan-kesipan guru-guru tertentu.Al kisah pada suatu hari perangainya telah sampai ketelinga pengarah,apa lagi dia mulalah menyiasat tentang perkara berkenaan kononnya guru yang melakukan "repot" tersebut adalah guru lelaki.Aa ke jadahnya nak cerita hal dia,cikgupun kerja melambak kalau dia dah malas janganlah nak salahkan orang pulak.Ceritanya panjang tau...

No comments: